Case-Mix
Efektywność leczenia dla poszczególnych diagnoz. Koszt procedur medycznych.
Ile średnio kosztuje leczenie przypadków?
Ile czasu leżą? Ile przychodu generują? Czy są opłacalne?
Czy nasze wyniki są lepsze/ gorsze od innych szpitali?
Co warto zmienić, żeby osiągać lepsze wyniki?
Mamy odpowiedź na Państwa potrzeby!
Nasz raport odpowie na powyższe pytania. Pozwoli na identyfikację nie rentownych przypadków o zbyt wysokich kosztach i/lub czasie pobytu. Wskaże przypadki, które rozliczono poniżej średniej z innych szpitali. Dzięki temu będzie można skorygować rozliczenia, skrócić czas pobytu zwiększając przychody i tnąc koszty. Raport pokaże również, których przypadków leczymy mniej/więcej niż należy się spodziewać i przez to więcej tracimy lub mniej zarabiamy. W efekcie będziemy mogli planować politykę przyjęciową i promocję usług szpitala.
Jest to uniwersalny raport/program prezentujący efektywność ekonomiczną, medyczną i organizacyjną szpitala oraz poszczególnych typów przypadków i grup JGP. Każdy wiersz prezentuje komplet wskaźników dla jednego typu przypadku. Do określonego typu przypadku należą wszystkie przypadki o tej samej diagnozie i procedurze wiodącej.
Raport przedstawia szereg wskaźników związanych z grupą przypadków o tej samej diagnozie głównej i tej samej wiodącej procedurze. Osobno prezentuje wyniki poszczególnych oddziałów.
Każdy typ opisany jest następującymi wskaźnikami: liczba przypadków, czas hospitalizacji, śmiertelność, liczba przypadków ratujących życie koszt, przychód, zysk na grupie przypadków, średni koszt, przychód i zysk na przypadek w grupie, koszt punktu, zysk na punkt, średni koszt procedur, średni koszt dobowy, itp.
Szereg wskaźników zaopatrzonych jest w wartości benchmarkujące, które pokazują wartość minimalne, średnie i maksymalne osiągane przez inne szpitala. Benchmarki dostępne są dla poszczególnych typów przypadków i dla całego oddziału.
Sposób i czas realizacji:
Realizacja usługi opiera się o analizę danych historycznych z ostatnich 12 miesięcy. Na bazie tych danych analizowane są dane z kolejnych miesięcy obowiązywania umowy. Poszczególne raporty zawierają dane przyrostowe z analizowanego okresu. Rekomenduje się wykonywanie raportów nie rzadszych niż kwartalne.
Dowiedz się więcej lub zamów usługę
SGA zaprasza wszystkich zainteresowanych naszymi usługami do współpracy. Z przyjemnością zaprezentujemy nasze możliwości i odpowiemy na wszystkie pytania.
Prosimy o niezobowiązujący kontakt, numer telefonu: 81 534 21 05, adres mailowy: sga@sga.waw.pl lub o skorzystanie z naszego formularza kontaktowego.